LG درد دندان

درد دندان
درد دندان یکی از دردهای غیرقابل تحمل می‎باشد که بسیاری از افراد در طی زندگی رنج آن را کشیده اند. بسیاری برای تسکین درد شدید دندان به مسکن‎ها‎ روی می‎آورند و بدون تجویز دندانپزشک خوب، اقدام به مصرف بی رویه می‎کنند بی آنکه بدانند این اقدام خودسرانه چه عواقب وخیمی در پی دارد. بنابراین در زمان شروع درد باید با دندانپزشک مشورت نمود.
دستور العمل تسکین درد دندان

استفاده از داروها اولین و بهترین روش برای تسکین درد دندان می‎باشند. البته باید دقت داشت که ممکن است به دلیل وجود یک بیماری، مصرف برخی داروها ممنوع باشد. بنابراین داروها باید با تجویز دندانپزشک زیبایی و ترمیمی صورت بگیرد. از جمله داروهایی که در این مواقع قابل استفاده هستند، ایبوپروفن و استامینوفن و قرص‎ها‎ی ژلاتینی و یا کپسولی ایبوپروفن می‎باشند.زمانی که قرص در دسترس نباشد و میزان درد نیز خفیف باشد، می‎توان بالش بزرگی در زیر سر قرار داد، بطوری که سر بالاتر از بدن قرار بگیرد.برخی قطره‎ها‎ی گیاهی ضد درد، جوشانده گیاهان سنتی، خمیردندان و اسپری‎ها‎ی بی حس کننده نیز می‎توانند درد دندان را کنترل کنند. استفاده از سیر، عسل، فلفل، نمک، پونه، پوست انار، ریشه زنجبیل، برگ چای و موادی از این دست، در تسکین درد دندان موثر است. یکی از نکاتی که باید توجه کرد، تا زمانی که درد دندان شدید نشده نباید از داروهای شیمیایی استفاده کرد.در صورتی که در داخل دندان پوسیده، حفره ایجاد شده می‎توان موقتا آن را با آدامس یا پنبه تمیز پوشاند و سپس به دندانپزشک مراجعه نمود.شروع درد دندان یک هشدار می‎باشد. بدین منظور باید از محلول آب و نمک بطور مداوم برای شستشوی دهان استفاده کرد. این کار از عفونت دندان جلوگیری می‎کند.گاهی تغییر دمای بدن موجب درد دندان می‎شود. در این صورت کاهش یا افزایش دمای بدن می‎تواند کارساز باشد. به این طرق اگر علت دندان درد، سرد شدن بدن است، از کمپرس آب گرم استفاده کرد.در صورتی که قرار باشد از داروهای خواب آور و آرامبخش استفاده شود، باید از سوی دندانپزشک تایید شده باشند. این نوع داروها اعتیادآور بوده و عواقب وخیمی را به دنبال دارند.زمانی که با درمان‎ها‎ی سنتی، درد دندان تسکین می‎یابد، بدین معنا نیست که نیازی به درمان نیست. بلکه این تسکین درد موقتی بوده و پس از چندی آغاز و ممکن است به حالت وخیم تری بروز کند. بدین دلیل نباید برای درمان دندان آسیب دیده تعلل کرد و باید سریعا به دندانپزشک زیبایی خوب مراجعه نمود.درد دندان به چندین دلیل رخ می‎دهد؛ ممکن است علت آن پوسیدگی دندان، عفونت لثه، شکستگی و یا سرد و گرم شدن دندان باشد. در این صورت مشورت با دندانپزشک زیبایی خوب ضرورت دارد تا وی بتواند دندان آسیب دیده را ترمیم نماید.استفاده از مکمل‎ها‎ی فلوراید برای کسانی که آب بدون فلوراید مصرف می‎کنند، الزامی است.

کارهایی که در زمان درد دندان نباید انجام داد

در زمان درد دندان نباید داروهایی از قبیل آسپرین را روی دندان قرار داد. این امر موجب زخم شدن لایه نرم دهان می‎شود. آسپرین‎ها‎ باید فورا بلعیده شوند.گاهی افراد به اشتباه تصور می‎کنند مصرف دخانیات یا الکل می‎تواند درد دندان را کنترل نماید. در حالی که هیچ تاثیری بر درد دندان نخواهند داشت.مسواک زدن و رعایت بهداشت بهترین روش به منظور پیشگیری از وقوع درد دندان است. بدین منظور هر چند وقت یکبار باید دندانها توسط دندانپزشک زیبایی و ترمیمی بررسی و معاینه شوند تا از بروز مشکل برای دندانها جلوگیری شود.